آموزش | پیشرفت | پولدار شدن

آموزش مهارت در کسب موفقیت ( موفقیت مالی | روانشناسی ثروت | کسب و کار آنلاین )

دانلود کتاب استراتژی کسب و کار


دانلود کتاب استراتژی کسب و کار

استراتژی کسب و کار
نویسنده: برایان تریسی
مترجم: ژان بقوسیان، بنفشه عطرسائی
تعداد صفحات: 107
فرمت کتاب: pdf

کتاب استراتژی کسب و کار از مجموعه کتابخانه موفقیت برایان تریسی، با ارائه‌ی بهترین، مفیدترین و مهم‌ترین ایده‌ها در مبحث استراتژی و برنامه‌ریزی استراتژیک، شما را برای دستیابی به پیروزی‌های فوق‌العاده آماده می‌کند.
مهم‌ترین کار شما چیست؟ پاسخ «تفکر» است. تفکر شفاف درباره‌ی اینکه که هستید، چه می‌خواهید و چگونه می‌خواهید آینده‌ای فوق‌العاده برای کار خود رقم بزنید، مهم‌تر از هر کار دیگری است. این موضوع، استراتژی کسب و کار (Business Strategy) نام دارد.

برایان تریسی (Brian Tracy)، در این کتاب به مطالب مفیدی پیرامون مبحث برنامه‌ریزی استراتژیک پرداخته است، از جمله: استراتژی حمله، روش بازگشت از آینده، 5 مرحله تدوین و اجرای استراتژی، استفاده از استراتژی توقف، خلق بازارهای جدید و ده‌ها نکته کاربردی دیگر. ما در عصر بزرگترین تغییرات تاریخ زندگی می‌کنیم. روش‌هایی که در طولانی مدت برای بعضی شرکت‌ها مفید بوده، امروزه بی‌مصرف است. شرکت‌هایی مثل «بلاک‌باستر» و «بوردرز بوکس» به دلیل تغییر محیط کسب و کار در مدت چند سال از رهبری بازار به ورشکستگی رسیدند. امروزه نوآوری در مدل‌ کسب و کار یکی از داغ‌ترین موضوعات در تعیین موفقیت یا شکست است. بر اساس نظر کارشناسان، 80 درصد شرکت‌های فعلی با مدل‌های کاری منسوخ، برای بقا و کسب موفقیت تلاش می‌کنند. فقط ببینید چه اتفاقی برای روزنامه‌ها، مجله‌ها و انواع رسانه‌های سنتی افتاده است. آن‌ها با دردسرهای جدی مواجه شده‌اند. به کمک ایده‌های این کتاب یاد می‌گیرید چطور بهتر و شفاف‌تر فکر کنید و برای آینده‌ی کسب وکارتان تصمیمات بهتری اتخاذ کنید. همزمان با مطالعه‌ی هر ایده یا دیدگاه، به ایده‌های خود درباره‌ی اقدام فوری برای کسب نتایج بهتر فکر ‌کنید. در کسب و کارتان مواردی خواهید یافت که می‌توان آن‌ها را فوراً تغییر داد یا بهبود بخشید. چه یک شرکت تک‌ نفره باشید یا یک غول بین‌المللی، وقتی خود و اطرافیان‌تان اصول استراتژی کسب و کار را تمرین کنید، خواهید دید که می‌توان فقط در عرض چند سال کارهای بیشتری را انجام داد، در حالی‌ که شرکت‌های بدون استراتژی شاید بتوانند همان کارها را در مدت پنج یا ده سال انجام ‌دهند. با تفکر و عمل استراتژیک، سودآوری و سطح رضایت خود از شرکت و شغل‌تان را افزایش می‌دهید. سطح کلی کیفیت و نفوذ در بازار افزایش می‌یابد. بیش از همه احساس می‌کنید که کنترل سرنوشت شخصی و کاری خود را در دست دارید. می‌توانید هر یک یا دو سال به پشت سر خود نگاه کنید و بگویید «این دقیقاً همان جایی است که می‌خواستیم باشیم».

سرفصل‌های کتاب:

فصل 1: تعریف استراتژی
در این فصل مفهوم استراتژی و اهمیت آن در قالب داستانی از بهترین استراتژیست دنیا آمده است که می‌توان از آن مطالب بسیاری آموخت.

فصل 2: اصول استراتژی موثر
دلیل اینکه 20 درصد کسب‌وکارها 80 درصد سود صنعت را از آنِ خود می‌کنند این است که استراتژی دقیقی دارند که همه اصول کلیدی نبرد را با هم ترکیب می‌کند. در این فصل با اصول کلیدی نبرد آشنا می شویم.

فصل 3: پنج سوال در برنامه‌ریزی استراتژیک
در دنیای مدیریت خیلی چیزها مد می‌شود و سپس از بین می‌رود؛ اما یک مهارت مدیریتی همیشه ارزشمندترین است و آن توانایی ارائه یک برنامه استراتژیک شفاف و عملی است که باعث ایجاد مزیت رقابتی در بازار شود. در این فصل، به پنج سوال کلیدی در برنامه‌ریزی استراتژیک پرداخته شده است.

فصل 4: افراد کلیدی در تعیین استراتژی
در این فصل به پاسخ یکی از نخستین سوالاتی که هنگام تدارک جلسه برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت‌ها با آن روبه‌رو هستند می‌پردازیم، این سوال که «چه کسانی باید در جلسه برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت کنند؟»

فصل 5: ارزش‌ها، چشم‌انداز و هدف
ارزش‌های شما اصول اساسی کسب‌وکارتان هستند و به شما می‌گویند مدافع و مخالف چه مواردی باشید. این ارزش‌ها مسئول هدایت و تعیین جهت شما در تصمیم‌گیری و هر کار دیگری هستند. در این فصل به اهمیت تفکر درباره ارزش‌، چشم‌انداز و هدف کسب‌وکار می‌پردازیم.

فصل 6: ماموریت سازمان را مشخص کنید
وقتی ارزش‌ها، چشم‌انداز و هدف کسب‌وکارتان را تعیین کردید، گام بعدی این است که ماموریت‌تان را مشخص کنید.در این فصل به ویژگی‌های یک بیانیه ماموریت خوب و روش و معیار ارزیابی آن پرداخته شده است.

فصل 7: بازگشت از آینده
استراتژی مسیری است که شرکت شما را به آینده ایده‌آل می‌‌رساند. در این فصل می‌آموزیم که برنامه‌ریزی استراتژیک با شناخت جایگاه فعلی، ترسیم آینده ایده‌آل و سپس تمرکز بر تغییرات لازم در زمان حال برای خلق آینده، آغاز می‌شود.

فصل 8: حوزه‌های مهم استراتژیک
در این فصل به اصلی‌ترین متغیرهای استراتژیکی که باید برای تهیه برنامه در نظر بگیرید می‌پردازیم. این متغیرها، حوزه‌هایی از کسب‌وکار هستند که با توجه به اهداف استراتژیک‌تان می‌توانید آن‌ها را مانند گذشته ادامه دهید یا تغییری در آن‌ها ایجاد کنید.

فصل 9: نیروی محرک: کلید استراتژی ایده
نیروی محرک به شما کمک می‌کند تا درک شفاف‌تری از شرایط حال و آینده کسب‌وکار‌تان داشته باشید. نیروی محرک «راهنمای» تفکر درباره کسب‌وکار، مشتریان و نتایج نهایی است. در این فصل با نیروهای محرک در کسب‌وکار آشنا می‌شویم.

فصل 10: چهار مفهوم اصلی در برنامه‌ریزی استراتژیک
در این فصل به چهار اصل برنامه‌ریزی استراتژیک که هرگز منسوخ نمی‌شوند پرداخته شده است. موفقیت یا شکست در هر یک از این چهار حوزه می‌تواند منجر به تغییرات اساسی مثبت یا منفی در نتایج کسب‌وکار شود.

فصل 11: تمرکز بر برتری‌ها
تمرکز دقیق بر یک موضوع در یک زمان خاص برای موفقیت بسیار حیاتی است. توجه و تمرکز بر بزرگترین فرصت‌ها و حوزه‌های دارای بیشترین پتانسیل سودآوری همواره کلید موفقیت مالی در کسب‌وکار است.

فصل 12: توسعه مرتبط
برای رشد شرکت‌ باید کسب‌وکار اصلی را توسعه دهید. بسیاری از شرکت‌‌‌ها در دام می‌افتند و کسب‌وکارشان را در حوزه‌هایی توسعه می‌دهند که با فعالیت‌های اصلی‌شان فاصله بسیار دارد. در این فصل با مفهوم «فرمول قابل تکرار» آشنا می‌شویم.

فصل 13: استفاده از استراتژی توقف
برنامه‌ریزی استراتژیک نه تنها به معنی شروع کار بر اساس گزینه‌های استراتژی، بلکه به معنی متوقف کردن بعضی کارهای دیگر نیز هست. در این فصل می‌آموزیم که گاهی باید برخی کارها را متوقف یا کاملا حذف کنیم.

فصل 14: تفکر از صفر
تفکر از صفر یکی از نیرومندترین ابزار تفکر در برنامه‌ریزی استراتژیک و در کار است. در این فصل با مفهوم تفکر از صفر آشنا می‌شویم. تفکر از صفر ابزاری حیاتی برای شفاف‌‌سازی ذهن، آزادسازی نیروی تفکر برای آینده و توقف ضررها است.

فصل 15: حمله کنید
برای کنترل میدان نبرد باید همیشه به فکر حمله بود، حمله کرد و جنگ را به منطقه دشمن کشاند. شرکت‌ها می‌توانند با بازسازی دائمی خود، حمله کنند. در این فصل هشت اصل برای بازسازی موفق شرکت مطرح می‌شود.

فصل 16: انعطاف پیروز است
در کسب‌وکار، حفظ انعطاف‌ برای نوآوری و واکنش سریع به رویدادهای محیط بسیار مهم است. سعی کنید هرگز اسیر یک برنامه بی‌انعطاف و تک‌گزینه‌ای نشوید. در این فصل می‌بینید که باید همیشه گزینه‌های باز داشته باشید و گزینه‌های جدیدی نیز ارائه کنید.

فصل 17: خلق بازارهای جدید
یک استراتژی خطرناک وجود دارد که شاید پاداش‌های بزرگ به همراه داشته باشد، خلق یک بازار جدید! در این فصل چهار مسیر برای خلق و تسلط بر بازارهای جدید و عوامل کلیدی موفقیت در آن‌ها ارائه می‌شود.

فصل 18: انتخاب رقبا
انتخاب استراتژی به معنی انتخاب رقیب است. رقیب میزان فروش، قیمت‌ها، سودآوری، سهم‌ بازار و تندی یا کندی رشد شما را تعیین می‌کند. در این فصل می‌آموزید که ملاحظه اول در همه برنامه‌ریزی‌های استراتژیک باید واکنش رقبا به فعالیت‌های بازاریابی شما باشد.

فصل 19: مشارکت دادن همه افراد
همه افراد شرکت باید هنگام اجرای استراتژی بی‌وقفه با هم کار کنند. همه باید استراتژی را باور داشته باشند و بدانند چه اثری بر کار و فعالیت‌هایشان دارد. در فصل می‌خوانیم که چگونه متحد و یکسو بودن کارکنان، یک نیروی جنگنده‌ای را تشکیل می‌دهد که مزیت فوق‌العاده‌ای در برابر رقبا ایجاد می‌کند.

فصل 20: اهمیت ساختار سازمانی
اگر ساختار شرکت با استراتژی همسو نباشد، حتی بهترین استراتژی هم شکست می‌خورد. این فصل سه سوال اساسی را مطرح می‌کند که باید هنگام تصمیم‌گیری برای تمرکز از خودتان بپرسید.

فصل 21: پنج مرحله تدوین و اجرای استراتژی
برای تدوین و اجرای استراتژی پنج مرحله وجود دارد. در این فصل با این پنج مرحله آشنا می‌شویم و دیدگاه کلی مناسبی از این سفر استراتژیک به دست می‌آوریم.


تعداد فروش محصول: 8 خرید


مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 260

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

Iran , Tabriz

تمامی حقوق این سایت متعلق به app 8090 می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما